February 11, 2013

Mejibray - Die Kusse

Lyrics: Tsuzuku
Music: MiA
Kanji: Die Kusse booklet
Translation & transcription: Ariane


KANJI *:--☆--:*:--☆:*:--☆--:*:--☆--:

“Sing now” , said your shining eyes
Lips caressed, today we escape
Tomorrow is fading away

Eins zwei drei vier

君は黒いファーに輝くブロンドをなびかせて
何も見なくなった僕に笑顔を与えてくれた

The Sickness Unto Death
I stopped thinking about it
君の唇へ蓋を
The Sickness Unto Death
I stopped thinking about it
白へ招待状…KISS YOU

「死に至る病」さ…それは
「愛」なんて可愛さはないよ
KISS & rebirth & DEATH

KISS & rebirth & DEATH, Love me do
微睡み天使
君の水槽でエゴを泳がせたい…
前髪、雨を隠せ

何もない部屋で
君が笑って
「歌って?」とはしゃいでいたね
明日を壊したくて
君を求めていた
最愛のKISSを…

-Shows its teeth-

「本能と踊る」綺麗事か?
君となら過去捨てられる?
KISS & rebirth & DEATH

KISS & rebirth & DEATH, Love me do
微睡み天使
君の水槽でエゴを泳がせたい…
前髪、雨を隠せ 

何もない部屋で
君が笑って
「歌って?」とはしゃいでいたね
明日を壊したくて
君を求めていた
最愛のKISSを…

Eins zwei drei vier
「最愛」を
「傷」を
 
ROMAJI *:--☆--:*:--☆:*:--☆--:*:--☆--:

"Sing now", said your shining eyes
Lips caressed, today we escape
Tomorrow is fading away

Eins zwei drei vier

Kimi wa kuroi fur ni kagayaku blonde wo nabukasete
Nanimo minakunatta boku ni egao wo ataetekureta

The Sickness Unto Death
I stopped thinking about it
Kimi no kuchibiru e futa wo
The Sickness Unto Death
I stopped thinking about it
Shiroi e joutaijou...KISS YOU

Shi ni itaru yamaisa... sore wa
Ai nante kawaisa wa nai yo
KISS & rebirth & DEATH

KISS & rebirth & DEATH, Love me do
Madoromi tenshi
Kimi no suisou de ego wo oyogasetai...
Gaegami, ame wo kakuse

Nani mo nai heya de
Kimi ga waratte
Utatte to hashaideita ne
Ashita wo kowashitakute
Kimi wo motometeita
Saiai no KISS wo...

-Shows its teeth-

Honnou to odoru kirei goto ka?
Kimi to nara kako suterareru?
KISS & rebirth & DEATH

KISS & rebirth & DEATH, Love me do
Madoromi tenshi
Kimi no suisou de ego wo oyogasetai...
Gaegami, ame wo kakuse

Nani mo nai heya de
Kimi ga waratte
Utatte to hashaideita ne
Ashita wo kowashitakute
Kimi wo motometeita
Saiai no KISS wo...

Eins zwei drei vier
Saiai wo
Kizu wo
 
ENGLISH *:--☆--:*:--☆:*:--☆--:*:--☆--:

"Sing now", said your shining eyes
Lips caressed, today we escape
Tomorrow is fading away

Eins zwei drei vier*

You shine on the black fur fluttering your blonde hair
You gave me a smile; You gave it to me, who couldn't see anything

The Sickness Unto Death
I stopped thinking about it
It's a cover for your lips**
The Sickness Unto Death
I stopped thinking about it
KISS YOU... is an invitation to the white side...

It's a Sickness till the death...
Love is not being cute
KISS & rebirth & DEATH

KISS & rebirth & DEATH, Love me do
A sleeping angel
I want to dip my ego in your aquarium***...
Your bangs have been concealed by the rain

You're laughing
In the empty room
Will you sing you said joyously
I wanted tomorrow to disappear
Because I was looking for you
For the KISS of my beloved...

-Shows its teeth-

Dancing with the instincts is that simplicity?
If I'd renounce the past spent with you?
KISS & rebirth & DEATH

KISS & rebirth & DEATH, Love me do
A sleeping angel
I want to dip my ego in your aquarium**...
Your bangs have been concealed by the rain

You're laughing
In the empty room
Will you sing you said joyously
I wanted tomorrow to disappear
Because I was looking for you
For the KISS of my beloved...

Eins zwei drei vier
Beloved one
Wounds

* One two three four [german]
** meaning: the kiss
*** The same word written with different kanji means "burial at sea"
POLSKI *:--☆--:*:--☆:*:--☆--:*:--☆--:


"Zaśpiewaj", powiedziały twoje błyszczące oczy
Usta pieściły, dziś uciekniemy
Jutrzejszy dzień oddala się

Eins zwei drei vier*

Lśnisz na czarnym futrze powiewając swoimi włosami koloru blond
Uśmiechnęłaś się do mnie; Do mnie, który nie mogłem niczego dojrzeć

Choroba aż do śmierci
Przestałem o tym myśleć
On jest ochroną dla Twoich ust**
Choroba aż do śmierci
Przestałem o tym myśleć
Pocałować Cię... jest zaproszeniem na jasną stronę...

To choroba aż do śmierci...
Miłość wcale nie jest słodka
Pocałunek & odrodzenie & Śmierć

Pocałunek & odrodzenie & Śmierć, Kochaj mnie
Śpiący anioł
Chciałbym zanurzyć moje ego w Twoim akwarium***...
Deszcz przykrył Twoją grzywkę

Śmiejesz się
W pustym pokoju
Zaśpiewasz powiedziałaś zadowolona
Chciałem by jutrzejszy dzień zniknął
Bo szukałem właśnie Ciebie
Pocałunku mojej ukochanej...

-pokazuje swoje kły-

Taniec z instynktami czy to właśnie prostota?
Jeśli zrzekłbym się przeszłości spędzonej z Tobą?
Pocałunek & odrodzenie & Śmierć

Pocałunek & odrodzenie & Śmierć, Kochaj mnie
Śpiący anioł
Chciałbym zanurzyć moje ego w Twoim akwarium***...
Deszcz przykrył Twoją grzywkę

Śmiejesz się
W pustym pokoju
Zaśpiewasz powiedziałaś zadowolona
Chciałem by jutrzejszy dzień zniknął
Bo szukałem właśnie Ciebie
Pocałunku mojej ukochanej...

Eins zwei drei vier
Ukochana
Rany

*Raz dwa trzy cztery [niemiecki]
** Pocałunek
*** To samo słowo zapisane innym kanji znaczy "pochówek w morzu"

No comments:

Post a Comment